Status Pasaran Industri Tayar 2022 dan Analisis Prospek Pembangunan Industri

- 2022-07-01-

Tayar ialah produk getah anjal anulus yang bergolek di atas tanah dan dipasang pada pelbagai kenderaan atau jentera. Biasanya dipasang pada rim logam, ia boleh menyokong badan, menampan kesan luaran, menyedari sentuhan dengan permukaan jalan dan memastikan prestasi pemanduan kenderaan. Tayar sering digunakan dalam keadaan yang kompleks dan keras. Mereka tertakluk kepada pelbagai ubah bentuk, beban, daya, dan suhu tinggi dan rendah semasa memandu. Oleh itu, mereka mesti mempunyai prestasi galas yang tinggi, prestasi cengkaman dan prestasi kusyen.
Status industri tayar
Sejak 2021, dalam menghadapi tekanan seperti kenaikan harga bahan mentah dan harga pengangkutan laut, syarikat dalam industri tayar kerap mengeluarkan pengumuman pelarasan harga, dan harga telah meningkat berkali-kali. Walaupun pelarasan berterusan harga tayar, statistik daripada persatuan industri menunjukkan bahawa keuntungan keseluruhan industri tayar masih turun tahun ke tahun.
"Pada 2022, industri tayar berubah daripada keadaan selesa pada tahun-tahun sebelumnya kepada tempoh yang sukar, dan industri itu juga mempercepatkan rombakannya." Orang dalam industri percaya. Didorong oleh matlamat "karbon puncak dan neutraliti karbon", industri automobil telah mempercepatkan "penyahkarbonan", yang juga telah mengubah permintaan pasaran industri tayar. Syarikat tayar terkemuka dengan kekuatan kukuh bukan sahaja terus melancarkan lebih banyak produk yang memenuhi keperluan "karbon berganda" Bagi produk yang mendapat permintaan pasaran, inovasi teknologi adalah titik permulaan untuk menggalakkan pelarasan dan pengoptimuman struktur perindustrian.